Warsaw Short Framing

sala: Broadway
wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub w DK Kadr

Przyjrzymy się filmowym ojcom i ich relacjom z dziećmi. Z W Hiszpanii zmierzymy się z chorobą, we Francji wysłuchamy ważnego wyznania, na Litwie odbędziemy nietypową podróż autem, a na Węgrzech spróbujemy rozwiązać kosmiczną zagadkę.
Po seansie tradycyjnie odbędzie się rozmowa publiczności.

W programie:
Tata, reż. Itsaso Pol (Hiszpania) 19’, 13+

Ojciec dwudziestoletniej Nory trafia do szpitala, ale córka nie chce go odwiedzić. Czy w rodzinie może jeszcze dojść do porozumienia?

Vincent przed południem, reż. Guillaume Mainguet (Francja) 15’, 15+
Po latach trwania w konflikcie ojciec składa wizytę synowi. Pojawia się w trakcie przeprowadzki. Vincent nie ma ochoty na rozmowę, ale ojciec ma mu coś ważnego do powiedzenia.

Taniec, reż. Danielius Minkevičius (Litwa) 20’, 15+
Syn odbiera z lotniska ojca, który wraca do Wilna po długiej podróży służbowej. Młody człowiek spieszy się na imprezę. Podczas podróży autem prowadzą trudną rozmowę.

Ziemskie istoty, reż. Ádám Freund (Węgry) 27’, 13+
Ábel, 12-latek, mierzy się z faktem, że jego rodzice żyją w dwóch zupełnie różnych galaktykach wszechświata. Chłopiec musi zdecydować, do którego należy.

Czas trwania: ok. 85 min

Maciej Misztal – absolwent organizacji produkcji filmowej i telewizyjnej w Szkole Filmowej w Katowicach oraz kulturoznawstwa na UKSW. Pomysłodawca i dyrektor Lubelskiego Festiwalu Filmowego. Animator kultury, edukator filmowy, badacz wydarzeń kulturalnych. Kurator pokazów filmowych współpracujący z instytucjami kultury i festiwalami. Od lat rozwija autorską metodę pracę w widownią kinową polegającą na budowaniu lokalnych społeczności za pomocą wykorzystania zjawiska kinempatii. Pomysłodawca i kurator projektu Warsaw Short Framing. Producent i kierownik produkcji filmów dokumentalnych i audycji telewizyjnych. Odznaczony Medalem Prezydenta Miasta Lublin.

Na zdjęciu widać dwóch mężczyzn stojących na zewnątrz nocą. Po lewej stronie starszy mężczyzna w jasnej koszuli i rozpiętym krawacie kładzie rękę na ramieniu młodszego mężczyzny, który stoi z boku, ubrany w szarą bluzę z kapturem i czarną skórzaną kurtkę. Obaj wyglądają poważnie