OŚWIADCZENIE

W okoliczności choroby aktora zaangażowanego w przygotowanie spektaklu „Kanye Live In Auschwitz”, z przykrością informujemy Państwa, że jesteśmy zmuszeni odwołać wszystkie ogłoszone na ten moment spektakle. W tej sytuacji nie jesteśmy w stanie zaprezentować spektaklu w jego zaplanowanej formie. 

Jest nam bardzo przykro i planujemy wrócić na scenę prezentując Państwu spektakl, na którego kreację poświęciliśmy ponad rok czasu.

Bilety zakupione online podlegają zwrotowi przez portal Biletyna.pl. Zwroty biletów zakupionych stacjonarnie, realizowane są w Recepcji Domu Kultury KADR.

Z poważaniem,
Twórcy spektaklu ‘Kanye Live In Auschwitz’

——————————————————————————————————————–

KANYE LIVE IN AUSCHWITZ

Postać Kanye’go Westa skupia w sobie niemal wszystkie kluczowe kwestie współczesnej kultury i sztuki. Kanye zdefiniował lifestyle społeczeństwa zachodniego, zrewolucjonizował branżę muzyczną i produkcyjną. Jako wieloletni partner Kim Kardashian poznał show-biznes w jego najradykalniejszych odmianach. Najbogatszy czarny w Ameryce, zmagający się chorobą afektywną dwubiegunową, otwarcie nazywający samego siebie geniuszem. Wreszcie Kanye West być może najbardziej dosadnie i kontrowersyjnie tematyzuje zjawisko cancel culture. Niecały rok temu firma Adidas zerwała umowy z Kanye Westem z powodu zamieszczenia przez niego na Twitterze postów o antysemickim i pronazistowskim wydźwięku. Powstaje pytanie, czy takie postaci jak Kanye West mogą być scancellowane? Czy twórca całą karierę grający z, tak u nas w polskim teatrze niemodną już, figurą artysty- geniusza-demiurga nadal może wszystko? Jakie są granice dyskursu poprawnościowego?

Twórcy spektaklu zadają pytanie o korzenie i przyczyny tych zachowań. Skąd w artystach głód tworzenia i prowokacji, skąd potrzeba uwagi i akceptacji. Kluczem do tej zagadki może być śmierć matki Kanye’go Westa, Dondy West, która odeszła dwa miesiące po wydaniu przez Kanye’go przełomowej płyty. Czy artysta podjąłby te same decyzje, często ryzykowne, gdyby matka darząca go bezinteresowną miłością stała u jego boku i otaczała troską? Na ile formacyjna jest taka strata dla każdego człowieka? Głównym tematem spektaklu jest więc nie tyle radykalność gestów Kanye’go Westa, co ich przyczyny. Czy z tragedii da się stworzyć coś budującego, czy śmierć można zamienić na światło. Jak uwolnić się z tak częstego poczucia winy związanego ze śmiercią rodzica/bliskiego.

Kanye West postanawia zrehabilitować się w oczach narodu żydowskiego. Chce zorganizować swój koncert przed bramą obozu Auschwitz-Birkenau. W tym celu wraz z Kim Kardashian i resztą swojej świty udaje się do Polski by omówić szczegóły swojego planu z dyrekcją muzeum POLIN. Na swojej drodze spotyka własną matkę, młodego ale utalentowanego aktora Olka Kaletę mającego wcielić się w Kanye’ego Westa w najnowszym dokumencie fabularyzowanym, Britney Spears – więzioną i faszerowaną lekami przez własną rodzinę artystkę pop i Jana Pawła II. Cała ta podróż po to by uzyskać wybaczenie. Ale tak naprawdę, tak jak każda osoba pogrążona w żałobie, próbująca wypełnić lukę po stracie, Kanye będzie musiał przede wszystkim przeprosić samego siebie i samemu sobie wybaczyć.
Twórcy spektaklu korzystają również ze swoich doświadczeń straty rodziców lub innych bliskich, ze wspomnień towarzyszących wypadkom i kameralnym tragediom. Próbują dociec, skąd się tu wzięli. Dlaczego wybrali tę ścieżkę a nie inną. Po co robią to co robią. Co daje im siłę, a co budzi lęk.

sala: Broadway
wstęp: 60 zł – 1 pula, 75 zł – 2 pula, 89 zł – do ostatniego dnia przed spektaklem

Premiera: 5.04.2024 r. (pt), godz. 19.00

Terminy pokazów:
6.04.2024r. (sobota), godz. 16.00
6.04.2024r. (sobota), godz. 19.00
7.04.2024r. (niedziela), godz. 18.00
12.04.2024r. (piątek), godz. 19.00
13.04.2024r. (sobota), godz. 16.00
13.04.2024r. (sobota), godz. 19.00
14.04.2024r. (niedziela), godz. 18.00

Koncepcja: Yacine Zmit
Reżyseria i dramaturgia: Piotr Pacześniak
Scenariusz: Piotr Pacześniak, Yacine Zmit
Scenografia: Łukasz Mleczak
Kostiumy: Zoya Wygnańska
Muzyka: Alex Krzyżanowski
Światło: Monika Stolarska
Wideo: Konrad Śniady
Wideoart: Jagoda Wójtowicz
Font: Jan Estrada-Osmycki
Produkcja: Marcin Czarnecki

Obsada:
Yacine Zmit
Jacek Poniedziałek
Jaśmina Polak
Anita Szepelska
Aleksander Kaleta
Sebastian Grygo

https://www.facebook.com/reel/301521813035087